Wirtualny KNURÓW - Strona główna Wirtualny KNURÓW
Forum dyskusyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pociągi pasażerskie znów w Knurowie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 38, 39, 40  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Budowy, remonty, modernizacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 341
Skąd: Knurów

PostWysłany: Nie Sty 24, 2016 11:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Póki co, zima.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklamiarz






Wysłany:     Temat postu: Reklama Google


Powrót do góry
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto Sty 26, 2016 1:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpowiedź z UMWŚ o połączeniu Pyskowice - Chałupki/Bogumin:
Katowice, 26 stycznia 2016 r.
KT-OT.8060.00052.2015.GA
KT-OT.KW-01674/15

Cytat:

W odpowiedzi na Pana email z dnia 10 grudnia 2015 r. tut. Urząd dziękuje za przesłane informacje dotyczące linii nr 149 i 158. Stan infrastruktury kolejowej na odcinku Gliwice – Zabrze Makoszowy – Knurów – Leszczyny
na dzień dzisiejszy nie pozwala uruchomić przewozów kolejowych konkurencyjnych wobec transportu drogowego (czas przejazdu z Rybnika
do Gliwic wynosiłby ok. jednej godziny).
W sytuacji poprawy parametrów w/w linii tut. Urząd ponownie przeanalizuje możliwość reaktywacji wnioskowanych połączeń.

Dyrektor
Wydziału Komunikacji i Transportu
Monika Warmuz


Musimy poczekać na remont toru nr 2, wtedy coś będzie. Zapytam się jeszcze o możliwość odbudowy 172 do Orzesza.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
trou87



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 167

PostWysłany: Sro Sty 27, 2016 11:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powtarzam z uporem maniaka, bez wsparcia lokalnych władz naszego miasta nic nie zdziałamy.
UMWŚ trochę pojechał po bandzie z tą odpowiedzią. Czas jazdy z Gliwic do Rybnika powinien być w okolicach 45 minut. Przecież po drodze pociąg zatrzymałby się na paru stacjach(po za stacją Knurów jakaś inna ostała się jeszcze na szlaku?)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sro Sty 27, 2016 5:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z drugiej strony jest jeszcze kwestia krzyżowania, bo czynny jest na razie tylko tor nr 1 na znanym nam odcinku, mają go zrobić w tym roku, ale czekamy na przetarg. No, ostały się wiaty na Szczygłowicach Kopalni, ale są do remontu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
trou87



Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 167

PostWysłany: Sro Sty 27, 2016 11:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko, czy poza wiatami pozostały krawędzie peronowe?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 341
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw Sty 28, 2016 12:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

trou87 napisał:
Przecież po drodze pociąg zatrzymałby się na paru stacjach(po za stacją Knurów jakaś inna ostała się jeszcze na szlaku?

W tej chwili od Leszczyn mamy tylko Knurów i przystanek w Leboszowicach. Potem Makoszowy. Pomiędzy tymi stacjami nie ma zachowanych krawędzi peronowych, które spełniałyby warunki dla pociągów osobowych. W Szczygłowicach Kopalni po podniesieniu toru peron jest chyba poniżej główki szyny, Knurów Szczygłowice zlikwidowane, Knurów Kopalnia zlikwidowane, w Gierałtowicach zmieniona geometria toru. Także szału nie ma.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw Sty 28, 2016 12:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaaplikowałem PLK w Tarnowskich Górach teraz takie coś, Knurów dostał ode mnie kopię tego pisma UMWŚ przy okazji, no i cała reszta miast również:

Cytat:
W nawiązaniu do pisma w sprawie linii kolejowej nr 149, Urząd
Marszałkowski Województwa Śląskiego przesłał mi wiadomość z 26
stycznia 2015 r., z której wynika, że Koleje Śląskie są zainteresowane
prowadzeniem pociągów między Pyskowicami lub Gliwicami a Knurowem,
Rybnikiem, Wodzisławiem Śląskim a Chałupkami, problemem jest kwestia
krzyżowania pociągów w Leszczynach bądź Knurowie, ewentualnie
(powtarzam - ewentualnie) wraz z odbudową przystanków w Knurowie
Szczygłowicach, Szczygłowicach Kopalni i Gierałtowicach. Pytanie: kiedy
przewiduje się odbudowę toru nr 2 linii kolejowej nr 149 wraz z
możliwością uzdatnienia do transportu pasażerskiego ww. miejsc?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Wto Lut 02, 2016 4:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

od tygodnia trwają prace na torze parzystym linii 149 (odcinek od 9km do 9,5km)
- Podnoszenie nasypu (który był dopiero co podnoszony w 2009r)
- uzupełnianie tłucznia
- Na miejscu działa podbijarka torowa UNIMAT

Prace obejmują również poprawę nawierzchni na łącznicy nr 863 Knurów - KWK Budryk.

foto:

_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Wto Lut 02, 2016 5:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak dopisując sie do tematu czasów to:
odcinek Rybnik - Leszczyny 9min
odcinek Leszczyny - Knurów 15min
odcinek Knurów - Mizerów 18-20min
odcinek Mizerów - Gliwice 8-10 min

utrudnienia:
- linia 149 (12 - 18km) tylko jeden tor
- linia 149 tor 2 (9km-9,5km) 20km/h (szlakowa 60km/h)
- linia 141 tor 1 i 2 (22km) 20km/h (szlakowa 60km/h)

I to są czasy przejazdu podane po lepszych torach,
Więc po za odcinkiem Rybnik - Leszczyny - Knurów gdzie pociagi osiągają dobre czasy to na pozostałych odcinkach szału nie ma.
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
lukas2401
Moderator


Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 5050
Skąd: Knurów

PostWysłany: Wto Lut 02, 2016 11:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za info Thumbsup

A jak w ogóle wygląda sprawa szkód górniczych na 149 ?
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sro Lut 03, 2016 4:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Adam Ostalecki, z - ca prezydenta miasta Knurowa napisał:
W odpowiedzi na Pana pismo z 27.01.2016 informuję, że decyzja o ewentualnym przywróceniu kolei pasażerskiej należy do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, który zgodnie ze swoimi kompetencjami organizuje i zarządza lokalnym ruchem pasażerskim poprzez spółkę Koleje Śląskie. Ewentualna zgoda musiałaby zostać poprzedzona analizą opłacalności przedsięwzięcia, z uwagi na fakt, że likwidację połączenia argumentowano wówczas nierentownością linii.

Gmina Knurów wspiera jednak wszelkie inicjatywy, które mogą przyczynić się do przywrócenia połączeń kolejowych w naszym mieście i dlatego poparła wystąpienie Centrum Zrównoważonego Transportu, które w 2014 roku wystąpiło o wsparcie do Programu Operacyjnego WŚ projektu modernizacji linii 149 na odcinku Zabrze Makoszowy - Knurów - Czerwionka Leszczyny wraz z adaptacją dla ruchu pasażerskiego trasy Rybnik - Gliwice przez Knurów.

Jeszcze raz podkreślamy, że ostateczną decyzję w zakresie remontu i modernizacji może podjąć Spółka PKP PLK po uzyskaniu pozytywnej opinii Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego (organizatora) o zamiarze przywrócenia połączeń pasażerskich.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią Lut 05, 2016 1:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PLK Tarnowskie Góry napisał:

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górachodpowiadając na pańskie zapytanie przesłane nam drogą mailową informuje:
Przedmiotowe zadanie przebudowy toru nr 2 linii 149 zaplanowane jest przez Centrum Realizacji Inwestycji do realizacji w roku 2017 i nie przewiduje rewitalizacji infrastruktury pasażerskiej. Planowany remont zakłada odtworzenie infrastruktury i przywrócenie ruchu
kolejowego po katastrofie budowlanej zapadnięcia się szybu kopalnianego w roku, 2008 zatem parametry linii nie ulegną modernizacji. Istniejące czynne szkody górnicze nie pozwalają na dzień dzisiejszy na podnoszenie prędkości. Tory po zakończonym remoncie będą dawać możliwość jazd pociągów osobowych z prędkościami eksploatacyjnymi do
70 km/h. Nadmieniamy, że istniejące perony poza stacją Knurów Szczygłowice pozwalają na obsługę podróżnych.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Czw Lut 25, 2016 10:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od kilku dni Skanska wykopuje rowy odwadniajace w rejonie 13km.
Jak widac mimo tego ze linia jest przejezdna od 2,5 miesiaca
to prace kosmetyczne nadal trwają.



_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sro Mar 30, 2016 7:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sumie to trochę nielogiczne, że 863 nie ma druta do Knurowa.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 341
Skąd: Knurów

PostWysłany: Nie Kwi 03, 2016 7:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czemu nielogiczne? To tylko łącznica między KWK Knurów, a KWK Budryk i nie należy do PLK'i. Analogiczna sytuacja jak z tym jednym wjazdem na bocznicę KWK Szczygłowice. Wystarczy, że szlak od strony Gierałtowic jest pod drutem.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Budowy, remonty, modernizacje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 38, 39, 40  Następny
Strona 27 z 40

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
statystyka