Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartosz-ko
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 341 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Nie Sty 24, 2016 11:05 pm Temat postu: |
|
|
|
Póki co, zima.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Reklamiarz
|
Wysłany: Temat postu: Reklama Google |
|
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_in_fire
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 146 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto Sty 26, 2016 1:48 pm Temat postu: |
|
|
|
Odpowiedź z UMWŚ o połączeniu Pyskowice - Chałupki/Bogumin:
Katowice, 26 stycznia 2016 r.
KT-OT.8060.00052.2015.GA
KT-OT.KW-01674/15
Cytat: |
W odpowiedzi na Pana email z dnia 10 grudnia 2015 r. tut. Urząd dziękuje za przesłane informacje dotyczące linii nr 149 i 158. Stan infrastruktury kolejowej na odcinku Gliwice – Zabrze Makoszowy – Knurów – Leszczyny
na dzień dzisiejszy nie pozwala uruchomić przewozów kolejowych konkurencyjnych wobec transportu drogowego (czas przejazdu z Rybnika
do Gliwic wynosiłby ok. jednej godziny).
W sytuacji poprawy parametrów w/w linii tut. Urząd ponownie przeanalizuje możliwość reaktywacji wnioskowanych połączeń.
Dyrektor
Wydziału Komunikacji i Transportu
Monika Warmuz |
Musimy poczekać na remont toru nr 2, wtedy coś będzie. Zapytam się jeszcze o możliwość odbudowy 172 do Orzesza. |
|
Powrót do góry |
|
|
trou87
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 167
|
Wysłany: Sro Sty 27, 2016 11:46 am Temat postu: |
|
|
|
Powtarzam z uporem maniaka, bez wsparcia lokalnych władz naszego miasta nic nie zdziałamy.
UMWŚ trochę pojechał po bandzie z tą odpowiedzią. Czas jazdy z Gliwic do Rybnika powinien być w okolicach 45 minut. Przecież po drodze pociąg zatrzymałby się na paru stacjach(po za stacją Knurów jakaś inna ostała się jeszcze na szlaku?) |
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_in_fire
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 146 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sro Sty 27, 2016 5:33 pm Temat postu: |
|
|
|
Z drugiej strony jest jeszcze kwestia krzyżowania, bo czynny jest na razie tylko tor nr 1 na znanym nam odcinku, mają go zrobić w tym roku, ale czekamy na przetarg. No, ostały się wiaty na Szczygłowicach Kopalni, ale są do remontu. |
|
Powrót do góry |
|
|
trou87
Dołączył: 25 Paź 2007 Posty: 167
|
Wysłany: Sro Sty 27, 2016 11:13 pm Temat postu: |
|
|
|
Tylko, czy poza wiatami pozostały krawędzie peronowe? |
|
Powrót do góry |
|
|
bartosz-ko
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 341 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Czw Sty 28, 2016 12:24 am Temat postu: |
|
|
|
trou87 napisał: | Przecież po drodze pociąg zatrzymałby się na paru stacjach(po za stacją Knurów jakaś inna ostała się jeszcze na szlaku? |
W tej chwili od Leszczyn mamy tylko Knurów i przystanek w Leboszowicach. Potem Makoszowy. Pomiędzy tymi stacjami nie ma zachowanych krawędzi peronowych, które spełniałyby warunki dla pociągów osobowych. W Szczygłowicach Kopalni po podniesieniu toru peron jest chyba poniżej główki szyny, Knurów Szczygłowice zlikwidowane, Knurów Kopalnia zlikwidowane, w Gierałtowicach zmieniona geometria toru. Także szału nie ma. |
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_in_fire
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 146 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw Sty 28, 2016 12:55 am Temat postu: |
|
|
|
Zaaplikowałem PLK w Tarnowskich Górach teraz takie coś, Knurów dostał ode mnie kopię tego pisma UMWŚ przy okazji, no i cała reszta miast również:
Cytat: | W nawiązaniu do pisma w sprawie linii kolejowej nr 149, Urząd
Marszałkowski Województwa Śląskiego przesłał mi wiadomość z 26
stycznia 2015 r., z której wynika, że Koleje Śląskie są zainteresowane
prowadzeniem pociągów między Pyskowicami lub Gliwicami a Knurowem,
Rybnikiem, Wodzisławiem Śląskim a Chałupkami, problemem jest kwestia
krzyżowania pociągów w Leszczynach bądź Knurowie, ewentualnie
(powtarzam - ewentualnie) wraz z odbudową przystanków w Knurowie
Szczygłowicach, Szczygłowicach Kopalni i Gierałtowicach. Pytanie: kiedy
przewiduje się odbudowę toru nr 2 linii kolejowej nr 149 wraz z
możliwością uzdatnienia do transportu pasażerskiego ww. miejsc?
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Danirad
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 1551 Skąd: K N W
|
Wysłany: Wto Lut 02, 2016 4:51 pm Temat postu: |
|
|
|
od tygodnia trwają prace na torze parzystym linii 149 (odcinek od 9km do 9,5km)
- Podnoszenie nasypu (który był dopiero co podnoszony w 2009r)
- uzupełnianie tłucznia
- Na miejscu działa podbijarka torowa UNIMAT
Prace obejmują również poprawę nawierzchni na łącznicy nr 863 Knurów - KWK Budryk.
foto:
_________________ ======== |
|
Powrót do góry |
|
|
Danirad
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 1551 Skąd: K N W
|
Wysłany: Wto Lut 02, 2016 5:17 pm Temat postu: |
|
|
|
tak dopisując sie do tematu czasów to:
odcinek Rybnik - Leszczyny 9min
odcinek Leszczyny - Knurów 15min
odcinek Knurów - Mizerów 18-20min
odcinek Mizerów - Gliwice 8-10 min
utrudnienia:
- linia 149 (12 - 18km) tylko jeden tor
- linia 149 tor 2 (9km-9,5km) 20km/h (szlakowa 60km/h)
- linia 141 tor 1 i 2 (22km) 20km/h (szlakowa 60km/h)
I to są czasy przejazdu podane po lepszych torach,
Więc po za odcinkiem Rybnik - Leszczyny - Knurów gdzie pociagi osiągają dobre czasy to na pozostałych odcinkach szału nie ma. _________________ ======== |
|
Powrót do góry |
|
|
lukas2401 Moderator
Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 5050 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Wto Lut 02, 2016 11:38 pm Temat postu: |
|
|
|
Dzięki za info
A jak w ogóle wygląda sprawa szkód górniczych na 149 ? _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_in_fire
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 146 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sro Lut 03, 2016 4:34 pm Temat postu: |
|
|
|
Adam Ostalecki, z - ca prezydenta miasta Knurowa napisał: | W odpowiedzi na Pana pismo z 27.01.2016 informuję, że decyzja o ewentualnym przywróceniu kolei pasażerskiej należy do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, który zgodnie ze swoimi kompetencjami organizuje i zarządza lokalnym ruchem pasażerskim poprzez spółkę Koleje Śląskie. Ewentualna zgoda musiałaby zostać poprzedzona analizą opłacalności przedsięwzięcia, z uwagi na fakt, że likwidację połączenia argumentowano wówczas nierentownością linii.
Gmina Knurów wspiera jednak wszelkie inicjatywy, które mogą przyczynić się do przywrócenia połączeń kolejowych w naszym mieście i dlatego poparła wystąpienie Centrum Zrównoważonego Transportu, które w 2014 roku wystąpiło o wsparcie do Programu Operacyjnego WŚ projektu modernizacji linii 149 na odcinku Zabrze Makoszowy - Knurów - Czerwionka Leszczyny wraz z adaptacją dla ruchu pasażerskiego trasy Rybnik - Gliwice przez Knurów.
Jeszcze raz podkreślamy, że ostateczną decyzję w zakresie remontu i modernizacji może podjąć Spółka PKP PLK po uzyskaniu pozytywnej opinii Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego (organizatora) o zamiarze przywrócenia połączeń pasażerskich. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_in_fire
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 146 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią Lut 05, 2016 1:26 pm Temat postu: |
|
|
|
PLK Tarnowskie Góry napisał: |
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górachodpowiadając na pańskie zapytanie przesłane nam drogą mailową informuje:
Przedmiotowe zadanie przebudowy toru nr 2 linii 149 zaplanowane jest przez Centrum Realizacji Inwestycji do realizacji w roku 2017 i nie przewiduje rewitalizacji infrastruktury pasażerskiej. Planowany remont zakłada odtworzenie infrastruktury i przywrócenie ruchu
kolejowego po katastrofie budowlanej zapadnięcia się szybu kopalnianego w roku, 2008 zatem parametry linii nie ulegną modernizacji. Istniejące czynne szkody górnicze nie pozwalają na dzień dzisiejszy na podnoszenie prędkości. Tory po zakończonym remoncie będą dawać możliwość jazd pociągów osobowych z prędkościami eksploatacyjnymi do
70 km/h. Nadmieniamy, że istniejące perony poza stacją Knurów Szczygłowice pozwalają na obsługę podróżnych. |
|
|
Powrót do góry |
|
|
Danirad
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 1551 Skąd: K N W
|
Wysłany: Czw Lut 25, 2016 10:52 pm Temat postu: |
|
|
|
Od kilku dni Skanska wykopuje rowy odwadniajace w rejonie 13km.
Jak widac mimo tego ze linia jest przejezdna od 2,5 miesiaca
to prace kosmetyczne nadal trwają.
_________________ ======== |
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_in_fire
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 146 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sro Mar 30, 2016 7:11 pm Temat postu: |
|
|
|
W sumie to trochę nielogiczne, że 863 nie ma druta do Knurowa. |
|
Powrót do góry |
|
|
bartosz-ko
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 341 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Nie Kwi 03, 2016 7:50 pm Temat postu: |
|
|
|
Czemu nielogiczne? To tylko łącznica między KWK Knurów, a KWK Budryk i nie należy do PLK'i. Analogiczna sytuacja jak z tym jednym wjazdem na bocznicę KWK Szczygłowice. Wystarczy, że szlak od strony Gierałtowic jest pod drutem. |
|
Powrót do góry |
|
|
|