Wirtualny KNURÓW - Strona główna Wirtualny KNURÓW
Forum dyskusyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pociągi pasażerskie znów w Knurowie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 38, 39, 40  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Budowy, remonty, modernizacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon Gru 07, 2015 4:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie. Wiecie, że Frankiewicz chciał zrobić szybką kolej z Pyskowic do Sośnicy?

Ostatnia porcja zdjęć T. Weisa, doręczona moim pośrednictwem, wczoraj cyknąłem, co prawda, dwa zdjęcia, ale mam problem z kartą SD, bo nie pasuje, choć kupiłem SDHC od Hamy.

Lecimy!















O co chodzi z tym nieczynnym wysięgnikiem po lewej (zdj. poniżej)? Był tam kiedyś zelektryfikowany wjazd z południa na towarową część Szczygłowic Kopalni? Po co go likwidowali? Teraz wszystko musi operować na jednym rozjeździe.







Za jakiś czas zdjęcia uporządkuję w kolejności od mostu na Bieli do Szczygłowic. Teraz nie mam do tego głowy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklamiarz






Wysłany:     Temat postu: Reklama Google


Powrót do góry
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 341
Skąd: Knurów

PostWysłany: Pon Gru 07, 2015 4:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nieczynny wysięgnik? To tor wyciągowy bocznicy kopalni. Nie istniała nigdy głowica od strony Leszczyn, bo nie było takiej potrzeby.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon Gru 07, 2015 4:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziwne, bo towarowe muszą włączać z tego powodu wsteczny, zakłócając jazdę na linii.

Sądząc po stanie robót, niedługo wracamy do głównego tematu naszych rozmów, czyli pociągów pasażerskich w Knurowie. Ktoś chciałby ze mną polobbować w gminach i UMWŚ za pociągami pasażerskimi KŚ z Pyskowic do Chałupek przez Knurów i Wodzisław Śląski? Jeśli tak, to piszcie PW.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 341
Skąd: Knurów

PostWysłany: Wto Gru 08, 2015 5:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Knight_in_fire napisał:
Dziwne, bo towarowe muszą włączać z tego powodu wsteczny, zakłócając jazdę na linii..

Nie jest to nic dziwnego, jest wiele takich bocznic. Pociągi muszą zmieniać kierunek tylko przez zaniedbania kopalni i zapadnięcie się szybu. Po prostu nie ma innej drogi. Gdy linia była normalnie przejezdna nie było potrzeby jazdy pociągów ze Szczygłowic w kierunku Rybnika. Większość składów z węglem śmigało w "Polskę".
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto Gru 08, 2015 6:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podejrzewam tylko, jakie to było uciążliwe przy remoncie mostu na Bierawce. No. Jutro wystosuję pismo do UMWŚ w sprawie połączeń z Pyskowic do Chałupek i zobaczymy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
woosaa



Dołączył: 30 Lis 2006
Posty: 74
Skąd: knurów

PostWysłany: Sro Gru 09, 2015 7:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bartosz-ko napisał:
Nieczynny wysięgnik? To tor wyciągowy bocznicy kopalni. Nie istniała nigdy głowica od strony Leszczyn, bo nie było takiej potrzeby.




Jesteś tego pewien że nie istniała?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
rallus



Dołączył: 14 Kwi 2009
Posty: 135

PostWysłany: Czw Gru 10, 2015 2:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na pewno we wczesnych latach osiemdziesiątych nie było. Chyba, że wcześniej.
Tym bardziej, że końcówka tego toru jest w wąwozie dużo poniżej poziomu terenu. Przy końcu tego tory był jeszcze kiedyś budynek związany z ruchem kolejowym ( jakaś mała nastawnia czy coś w tym rodzaju ) ale już we wczesnych latach osiemdziesiątych był wyłączony z eksploatacji i stopniowo był rozszabrowany.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw Gru 10, 2015 2:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sumie niepotrzebnie to robili.

Dla zainteresowanych Kolejami Śląskimi z Pyskowic do Chałupek/Bohumina przez Gierałtowice i Knurów piszcie do UMWŚ na ten adres, który uzyskałem tam przez rozmowę telefoniczną: transport@slaskie.pl.

Pismo podesłałem im poniżej:

Cytat:
Szanowny Wydziale Transportu UMWŚ,

mając na uwadze kończące się prace na liniach kolejowych:

- nr 149 Knurów - Leszczyny, będący odbudową linii do prędkości Vmax dla pociągów osobowych równej 120 km/h, realizowaną przez PLK, gdzie drugi tor będzie realizowany od marca 2016 r., i Makoszowy - Leszczyny, naprawianą przez Kompanię Węglową w ubiegłym roku
i
- nr 158 Rybnik Towarowy - Wodzisław - Chałupki, gdzie Koleje Śląskie będą realizowały dalsze przewozy,

a także pamięć, że przewozy pasażerskie do Gliwic z Rybnika zawieszono w 2000 r. z powodu szkód górniczych, a przez to niskiej prędkości (V = 30 km/h) maksymalnej
oraz zawalenia się mostu na Bierawce, odbudowanego w 2014 r.,

wnioskuję o sprawdzenie możliwości reaktywacji przewozów osobowych na linii Pyskowice - Gliwice - Zabrze Makoszowy - Gierałtowice - Knurów - Knurów Szczygłowice - Szczygłowice Kopalnia - Leszczyny - Rybnik Paruszowiec - Rybnik - Rybnik Towarowy - Wodzisław Śląski - Chałupki lub dalej do Bohumina w 2016 lub 2017 roku. Zaznaczam jednocześnie, że przystanki w Sośnicy, Gierałtowicach, Knurowie Szczygłowicach i Szczygłowicach Kopalni powinny zostać odbudowane przez PLK na wniosek Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w razie zamiaru reaktywacji przewozów osobowych i zainteresowania Urzędu odnośnie przewozów pasażerskich na tym odcinku.

Z poważaniem,
T. Sz.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 341
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw Gru 10, 2015 5:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rallus napisał:
Na pewno we wczesnych latach osiemdziesiątych nie było. Chyba, że wcześniej.
Tym bardziej, że końcówka tego toru jest w wąwozie dużo poniżej poziomu terenu.

Wcześniej też na pewno nie. Być może był taki plan w latach 60'tych, gdy wybudowano bocznicę i kopalnię, ale go zaniechano. Wtedy też powstał budynek o którym mówisz, ale prawdopodobnie nigdy nie został wykorzystany. Przynajmniej tyle wynika z map z różnych okresów i mojej szczątkowej wiedzy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Pią Gru 11, 2015 12:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Knight_in_fire napisał:


- nr 149 Knurów - Leszczyny, będący odbudową linii do prędkości Vmax dla pociągów osobowych równej 120 km/h, realizowaną przez PLK


Mogę wiedzieć z jakich bajek/ książek wyczytałeś te 120km/h ??
Czlowieku czy ty wiesz ze przy takiej prędkości na co najmniej jednym z dwóch łuków ( okolice 14km i 15) pociagi zwyczajnie znalazly by sie w lesie lub na rondzie zacisze?
Na tej lini szlakowa NIGDY nie byla wieksza niz 60- 80km/h
Niezaleznie czy był to sklad osobowy czy towarowy.
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob Gru 12, 2015 8:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spokojnie, napisałem tak celowo, aby zapunktować. Nie sądzę, że nie będą o tym wiedzieć, oni są w stanie zasięgnąć języka wyżej w PLK podczas opracowywanych analiz opłacalności i popytu dla KŚ z Pyskowic do Chałupek.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 341
Skąd: Knurów

PostWysłany: Wto Gru 15, 2015 10:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jakby ktoś był zainteresowany, od soboty składy między Gliwicami i Rybnikiem śmigają już bez przeszkód przez Knurów. Akurat nie mam zdjęcia, bo ET42 w stronę Rybnika mi uciekł, ale mam inną fotkę Wave
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Wto Gru 15, 2015 7:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wracajac z roboty widzialem z wiaduktu ul. kopalniana samą lokomotywe Dragona jadacego od strony Gieraltowic na Szczygłowice.
Ps. Fajna prędkość! Thumbsup
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto Gru 15, 2015 7:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proszę bardzo, dziś otrzymałem takie pismo, a na pismo od KŚ i UMWŚ czekam dalej...

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zak/ad Linii Kolejowych
w Tarnowskich Górach
Dzia/lnwestycji
ul. Nakielska 3, 42-600 Tarnowskie Góry
tel. + 48 22 719 24 42
fax + 48 227192447
grzegorz.skarwecki@plk-sa.pl
~~
PKP POLSKIE LINIE KOLEJOWES.A.
Nr pisma IZIWf-213/132/2015
Dot. Interwencja wIs linii 149
Tarnowskie Góry 17.07.2015r. napisał:



Pan Tobiasz Sztajer


PKP Polskie Linie Kolejowe SA Zakład Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach odpowiadając na pańskie zapytanie przesłane nam drogą mailową informuje. Przedmiotowe zadanie przebudowy toru nr 1 linii 149 oraz torów 601 i 602 linii nr 200 przewiduje rewitalizacje infrastruktury pozwalającej przywrócić ruch kolejowy na linii 149,oraz
utrzymać przejezdność linii 200. Program Funkcjonalno Użytkowy oraz projekt wykonawczy nie przewiduje budowy infrastruktury pasażerskiej, linie przeznaczone dla ruchu towarowego.
Opracował:
Grzegorz Skarwecki
Tel: 32 719 2442


Wychodzi na to, że musicie wysyłać te pismo, które wam podałem, do KŚ, aby sobie zagwarantować pasażerskie z Pyskowic do Chałupek.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 341
Skąd: Knurów

PostWysłany: Sro Gru 16, 2015 10:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
a na pismo od KŚ i UMWŚ czekam dalej...

Pewnie jeszcze trzęsą się ze śmiechu nad tym "pismem". Musisz dać im czas.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Budowy, remonty, modernizacje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 38, 39, 40  Następny
Strona 25 z 40

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
statystyka