Wirtualny KNURÓW - Strona główna Wirtualny KNURÓW
Forum dyskusyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pociągi pasażerskie znów w Knurowie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 38, 39, 40  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Budowy, remonty, modernizacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Nie Kwi 26, 2015 10:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No zaczniemy jak zaczną się prace Thumbsup

25.04 W godzinach rannych pojawili się pierwsi pracownicy,
którzy wymieniali podkłady na rozjeździe między torami 2/3
W godzinach wieczornych pojawiła się pierwsza ciężka broń - podbijarka torowa UNIMAT 4S









A tak wygląda praca tej maszyny:
https://www.youtube.com/watch?v=I5Ojdi8h0_0
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklamiarz






Wysłany:     Temat postu: Reklama Google


Powrót do góry
hank82



Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 108
Skąd: Knurów

PostWysłany: Nie Kwi 26, 2015 2:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czym się różni unimat od compacta ?
_________________
in omnia paratus
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Nie Kwi 26, 2015 2:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hank82 napisał:
Czym się różni unimat od compacta ?

Unimat 4S służy do podbijania tłucznia na rozjazdach zaś compact pewnie do samych torów szlakowych Think

Ps. Dzisiaj mimo niedzieli trwają prace na kolejnych rozjazdach. Gdyby ktoś chciał zobaczyć to Podbijarka stoi na torze 10 ? stacji Knurów
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sro Maj 06, 2015 5:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Idą już w kierunku Szczygłowic i Knurowa Kopalni?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Pią Maj 08, 2015 6:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

5.05-8.05
Trwa "rozwożenie" szyn 60E1 (okolice nieistniejącej stacji Kn-Kop)
Rozpoczynają się również prace porządkowe (koszenie trawy)
Skanska rozbiła bazę (kontenery) w sąsiedztwie dworca PKP w Knurowie
Ogólnie na dzień dzisiejszy bez fajerwerków.

Jak udało mi się nieoficjalnie dowiedzieć od jednego z pracowników
PKP PLK planuje w ostatnim kwartale roku zorg. przetarg na tor 2 tego samego odcinka. Prace miały by sie zakończyć w drugiej połowie 2016r.




_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob Maj 09, 2015 10:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak widać, tor nr 2 też nie ma już tak dobrej geometrii. Dobrze, że trawę tam wykosili.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Pon Maj 11, 2015 12:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

11.05
Trwa demontaż torowiska na trasie, (obecnie odc. KWK Knurów-lasy za Zaciszami)
Skanska zatrudniła podwykonawcę. Jest nim firma KARMAN która wykonuje prace na 7km trasy.




kliknij by otworzyć w większym oknie:

_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Admin
Administrator


Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 1968
Skąd: Knurów

PostWysłany: Sro Maj 13, 2015 8:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PLK przywrócą ruch na szlaku towarowym Leszczyny-Knurów

http://gornictwo.wnp.pl/plk-przywroca-ruch-na-szlaku-towarowym-leszczyny-knurow,250092_1_0_0.html

Z początkiem 2016 r. zarządca kolejowej infrastruktury planuje przywrócić połączenie na ważnym dla ruchu towarowego w woj. śląskim szlaku Leszczyny-Knurów. Wcześniej za ok. 25 mln zł zostanie ono udrożnione.

Dzięki rewitalizacji ponadsześciokilometrowego, nieczynnego od 2008 r. odcinka, pociągi towarowe jadące np. z rybnickich kopalń w kierunku portów w Świnoujściu, Szczecinie czy Gdyni, będą mogły jechać trasą krótszą o ok. 50 km niż dotychczasowa przez Kuźnię Raciborską i Rudziniec Gliwicki.

Jak poinformował we wtorek Jacek Karniewski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, z końcem kwietnia spółka ta podpisała z firmą Skanska umowę, w następstwie której możliwe stanie się przywrócenie ruchu na całej linii 149 Leszczyny-Zabrze Makoszowy. Skierowanie na nią pociągów towarowych nie tylko znacznie skróci trasę wielu z nich, ale też pozwoli na ominięcie kilku miejsc, gdzie dotąd musiały np. przepuszczać mające pierwszeństwo składy pasażerskie.

Odcinek linii 149 Leszczyny-Knurów był nieprzejezdny od kilku lat. W 2008 r. ruch na tym zniszczonym już wtedy przez szkody górnicze połączenie wstrzymano po zapadnięciu się szybu wentylacyjnego kopalni Szczygłowice. Potem zawalił się też most kolejowy na rzece Bierawce.

Najpierw wyremontowano odcinek linii Knurów-Gierałtowice (wykorzystywany do wywozu węgla z kopalni Knurów-Szczygłowice). W ub. roku Kompania Węglowa zakończyła odbudowę mostu na Bierawce. W pierwotnym przetargu na wyremontowanie pozostałej części linii nie wyłoniono wykonawcy - wobec przekroczenia budżetu zamawiającego.

Kolejny przetarg udało się rozstrzygnąć. Rewitalizacja połączenia Leszczyny-Knurów obejmie wymianę jednego z dwóch torów, 4 rozjazdów, przebudowę sieci trakcyjnej oraz remont 4 przepustów i wiaduktu. Na odnowionym odcinku pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 70 km/h. Roboty już się rozpoczęły i potrwają do końca roku. Potem planowany jest przetarg dotyczący drugiego toru.

Równolegle trwają prowadzone na zlecenie Kompanii Węglowej prace na odcinku linii 149 między Gierałtowicami a Przyszowicami. Obejmują one m.in. podniesienie obu torów linii i wymianę części słupów trakcji elektrycznej.

Odbudowa odcinka Leszczyny-Knurów to część działań PLK związanych z poprawą infrastruktury kolejowej wykorzystywanej w woj. śląskim przez przewoźników towarowych. Już od wielu lat alarmują oni, że w regionie, gdzie generowane są w skali kraju największe strumienie ładunków, infrastruktura na ważnych liniach jest w znacznie gorszym stanie niż w pozostałych województwach.

_________________
Marek Ostrowski
Autor strony / Administrator Forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
tasknw



Dołączył: 17 Lis 2011
Posty: 607
Skąd: Knurów

PostWysłany: Sro Maj 13, 2015 9:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wlasnie.... Przewoznicy juz od wielu lat alarmuja.... Z tego co ja wiem to od conajmniej 5. Ale dobrze ze w koncu to robia. Bo towarowym nie tylko zaoszczedzi to km ale i czas. Teraz jadac z kwk Knurow na Chalupki trzeba jechac na okolo przez Kedzierzyn... Przy zawrotnej predkosci 15km na godzine i jezdzie na okolo z 2-3h robi nam sie minimum 8h jazdy. Takze w koncu PLKa cos robi Smile
_________________
>>>Krewetki to nasza pasja<<<
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Czw Maj 14, 2015 6:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

14.05
Prace nabierają tempa, z dnia na dzień jest widoczny postęp.


11.1km linii: Początek inwestycji: cisza i spokój


12.3km tor 1 przecina wjazd na używaną bocznicę KWK Knurów dlatego też do tego miejsca jeszcze nie są prowadzone żadne prace.


12.4km już bez szyn oraz podkładów


Wiadukt ul.Kopalniana
widok w stronę Gierałtowic

kliknij by powiększyć:


widok w stronę Szczygłowic

kliknij by powiększyć:


13.1km rozbieranie/wyburzanie krawędzi peronowych po byłej stacji Kn-Kop

kliknij by powiększyć:


tuż za byłą stacją:
w stronę Gierałtowic


w stronę Szczygłowic


W samym lesie za zaciszami trwają prace rozbiórkowe Toru 1 oraz rozpoczęto prace wywozu podkładów.
Usuwane słupy trakcji składowane są na bazie przy dworcu w Knurowie.

kliknij by powiększyć:

_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią Maj 15, 2015 6:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Idź dalej, ja za bardzo nie mogę. Mam rower w naprawie.

Szkoda mi przystanku w Knurowie Kopalni, no ale cóż, może się go kiedyś reaktywuje.

Słupy trakcyjne są w porządku, nie wiem, czemu je wyrzucają. Może wrócą na swoje miejsce.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Sro Maj 20, 2015 10:22 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

20.05
Nadal trwają prace usuwania i oczyszczania toru 1
Obecnie ekipa podwykonawcy zadania wykonuje prace już na około 14,5km trasy
Na chwilę obecną nie są prowadzone żadne prace ziemne.
W dalszym ciągu usuwane są wszystkie słupy trakcji, zadaniem tym zajmują się pracownicy działu Elektryczności z firmy Skanska.
Fundamenty betonowe po starych słupach zostaną zdetonowane za pomocą MW {materiał wybuchowy} a te mniejsze wykopane za pomocą zwykłych koparek (info od podwykonawcy który pracuje dla Karman-a)

Odpowiadając na pytania w prywatnych wiadomościach i inne wątpliwości:
- nie ma zadnych zapowiedzi powrotu pociągów pasażerskich (i zapewne nie będzie do puki nie powstaną stacje w Sosnicy, Przyszowicach i Knurowie
- usuwane słupy swoje lata świetności już dawno za sobą, wiec na pewno nie wrócą na swoje miejsce, tym bardziej ze są "odcinane"
- zlikwidowane zostały krawędzie peronowe ponieważ trzeba było od nowa wyznaczyć geometrie toru 1 oraz 2


14,2km linii




_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Nie Maj 24, 2015 4:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

24.05
Na odcinku którym się "zajmuje" (czyt. fotografuje) tor jest juz całkowicie rozebrany, obecnie trwają prace wywozu szyn oraz podkładów z lasu.
za byłą stacją KN-Kop (13,2km) wycięto pierwsze drzewa, prawdopodobnie pod kolejny plac składowana materiałów.
Między 11,2 - 12,3 km wywieszono tymczasową nową sieć trakcyjną Think

13,1km

13,2km
w stronę Gierałtowic

kliknij by powiększyć:

13,4km
w stronę Gierałtowic

w strone Szczygłowic

14,3km

14,7km
w stronę Gierałtowic

w stronę Szczygłowic

kliknij ny powiększyć:


Na odcinku którym się zajmuje Knight_in_fire, czyli od od 14,7km (zaznaczono na czerwono wraz z kierunkiem prac) trwają prace rozbiórkowe.
Prawdopodobnie dotarli już w okolice zawalonego szybu kopalni Szczygłowice (zaznaczono zieloną kreską)

kliknij by powiększyć:

_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Nie Maj 24, 2015 8:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

24.05
Dzisiaj też w godzinach późno-popołudniowych przypadkiem i szczęśliwie trafiłem na
pracę podbijarki torowej 08-275 ZW, która pracowała
na nasypie kolejowym w Przyszowicach od 4,9km do 5,7km
Dancing 2 man down
Dzisiejsze prace wykonywała firma Tor-rent z Pabienic koło Łodzi

Niestety nie wiem jak dodać film z telefonu na forum także wrzucam pracę tej maszyny z Wieliczki (znalezione na YT)
https://www.youtube.com/watch?v=vDlzmgR7GCw

4,9km
Stacja PKP Przyszowice
(widok w stronę Gliwic)

w stronę Knurowa


podbijarka torowa Dancing

kliknij by powiększyć


kliknij by powiększyć


kliknij by powiększyć


5.3km
widok w stronę Gliwic

widok w stronę Knurowa

_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
lukas2401
Moderator


Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 5050
Skąd: Knurów

PostWysłany: Nie Maj 24, 2015 9:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za zdjęcia Thumbsup Wrzuć film na Youtube Smile
_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Budowy, remonty, modernizacje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 38, 39, 40  Następny
Strona 18 z 40

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
statystyka