Wirtualny KNURÓW - Strona główna Wirtualny KNURÓW
Forum dyskusyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pociągi pasażerskie znów w Knurowie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 38, 39, 40  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Budowy, remonty, modernizacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
secundo



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 2899
Skąd: Knurów

PostWysłany: Wto Lip 22, 2014 7:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rss20 napisał:
secundo, ludzie cenią sobie wygodę i czas. przynajmniej większość tych z którymi mam styczność.

No na pewno w takim stanie jak dzisiaj, nie miałoby to żadnego sensu. Ale szynobus do Rybnika czy Gierałtowic, to już by było coś. W przyszłości przyspieszenie linii oraz może wahadałowy kurs między starym dworcem a osiedlem?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklamiarz






Wysłany:     Temat postu: Reklama Google


Powrót do góry
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 341
Skąd: Knurów

PostWysłany: Wto Lip 22, 2014 8:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dwa nowe zdjęcia z wczoraj. Będę tutaj wrzucał, niech temat żyje Smile

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
rss20



Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 544

PostWysłany: Wto Lip 22, 2014 9:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nawet jeśli zrealizowane byłoby to co napisałeś to i tak mocno wątpię żeby było tylu chętnych i wynik ekonomiczny na +.

knurów - rybnik to jest ok 40km w 2 strony.

wg różnych danych jednoczłonowe szynobusy spalają przeważnie40-70 litrów/100km choć są i takie które zeżrą i ponad 130l.
wychodzi na to, że na jeden przejazd TiP potrzeba przynajmniej te 30-35litrów czyli jakieś 130zł na samo paliwo.
dolicz maszynistę, konduktora, sprzątanie, serwis i jak nic wyjdzie 300zł na kurs.

nawet jeśli normalny bilet knurów - rybnik kosztowałby 5zł to musisz mieć 60 osób. a gdzie ulgowe bilety, darmowe przejazdy itd...?

IMO nie ma szans, bo koniec końców ludzie i tak wybiorą auto. dowiezie z punktu a do b, nie trzeba chodzić na dworzec/przystanek, po drodze zawsze można się gdzieś zatrzymać jak sie coś przypomni itd.

astra w gazie spali te 10l co daje jakieś 13zł za cały przejazd.
jak by jeszcze jechać w 2 osoby albo i więcej to taniej wychodzi.

zostają ludzie którzy z różnych powodów auta nie mają, ale ilu ich tak naprawdę się znajdzie?
ewentualnie studenci i "imprezowicze".


ja bym się tam w taki biznes nie pchał
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon Lip 28, 2014 7:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaczynamy tam, gdzie zwykle - na północ od przystanku Szczygłowice Kopalnia, gdzie w czasie remontu mostu kończyła się sieć elektryczna na torze nr 1.


Posuwamy się na północ i nie ma już tej końcówki trakcji na tym torze - na obu zostały wydłużone. Jest tylko kotwienie środkowe, do którego do niedawna był doczepiony podczas remontu mostu koniec sieci elektrycznej.


Idziemy dalej...


Niektóre z drzew wykarczowano, aby nie przeszkadzały odbudowie trakcji elektrycznej. Podobne kroki powinny zostać podjęte na odcinku Bierawka - Szczygłowice i najprawdopodobniej tak będzie, ale na ilu torach?


(kier. Leszczyny)


(kier. Knurów)



(Kier. Leszczyny.) Widać wycinkę części drzew na obu torowiskach.


(kier. Knurów)


Za tym znakiem rozpoczyna się prawdziwa magia. Przygotujcie się na porządne wykonanie mostu i TORÓW!


Idziemy więc dalej. Wykonawca postarał się i wyprofilował także tory, które musiały zostać usunięte podczas przebudowy wspomnianego mostu. Nie uświadczymy tu fuszerki.


Tor nr 1 i 2 w pełnej krasie i wcześniejszy koniec trakcji na torze nr 2.



Most na Bierawce (kier. Knurów), dawna końcówka sieci elektrycznej. Również tory za mostem zostały wyprofilowane. Po dziurze na torze nr 2 nie ma już najmniejszego śladu.


(kier. Leszczyny)


Posuwamy się dalej, i na miejscu zapadliska szyn na torze nr 2 odnajdujemy świetnie wyprofilowany tor, z których oba mają zakończenie w tych samych miejscach. Mam nadzieję, że trakcje elektryczne obu torów zostaną odbudowane chociaż do Szczygłowic, gdzie można zrobić normalną mijankę na odbudowywanym torze między Szczygłowicami i Knurowem.


Kruszywo nowe i stare na torze nr 1. Przysiółek południowy mostu. Myślę, że są podobne.


Tor nr 2.




Końcówka sieci elektrycznej. Najprawdopodobniej para słupów końcowych została przefarbowana z koloru czarnego na srebrny. Stały tam wcześniej. Widać je na innych zdjęciach.


Parę zdjęć obecnej końcówki w różnych ujęciach:



(kier. Leszczyny)


Różnice kruszyw nasypowych na północnym przyczółku mostu. Nie są zbyt wielkie, podobne kruszywo znajduje się na stacji w Szczygłowicach.




Most nad Bierawką, widok w kierunku Leszczyn.


I jeszcze detale - nowe uchwyty do wysięgników na słupach z toru nr 1.


Ostatnio zmieniony przez Knight_in_fire dnia Pon Lip 28, 2014 10:04 pm, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 341
Skąd: Knurów

PostWysłany: Pon Lip 28, 2014 8:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Robisz błędy rzeczowe w opisach Wave
Knight_in_fire napisał:
Zaczynamy tam, gdzie zwykle - na północ od przystanku Szczygłowice Kopalnia, gdzie w czasie remontu mostu kończyła się trakcja elektryczna na torze nr 1.

Sieć trakcyjna! Trakcja, to pojazdy które poruszają się przy pomocy własnego napędu, czyli lokomotywy spalinowe, elektryczne, ezt'y, wagony motorowe, itp. Nawet na głupiej wikipedii masz opis:
Trakcja – rodzaj zasilania pojazdu szynowego.
Także: niepoprawne określenie sieci trakcyjnej.

Knight_in_fire napisał:
Niektóre z drzew wykarczowano, aby nie przeszkadzały odbudowie trakcji elektrycznej. Podobne kroki powinny zostać podjęte na odcinku Bierawka - Szczygłowice i najprawdopodobniej tak będzie, ale na ilu torach?

To jest w opisie do przetargu który podałem kilka postów wyżej.
Knight_in_fire napisał:
Kruszec stary i nowy na torze nr 1. Przysiółek południowy mostu. Myślę, że są podobne.

Kruszec, to określenie rud metali i metali szlachetnych. Do nawierzchni torowych stosuje się tłuczeń, czyli kruszywo.
Knight_in_fire napisał:
Posuwamy się na północ i nie ma już tej końcówki trakcji na tym torze - na obu zostały wydłużone. Jest tylko tzw. drut zerowy (usztywniający), do którego kiedyś koniec trakcji elektrycznej był doczepiony podczas remontu mostu.

Ten "drut zerowy" to w rzeczywistości kotwienie środkowe. Służy do skracania odcinka awaryjnego, np. w przypadku zerwania sieci trakcyjnej. Zapobiega "przeciąganiu" sieci poprzez unieruchomienie wysięgnia w jednej pozycji
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon Lip 28, 2014 9:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze. Zdjęcia przesłałem do PLK z zapytaniem o rewitalizację toru nr 2 na odcinku Szczygłowice - Bierawka i dokończenie sieci elektrycznej na obu torach do powyższej stacji z możliwością modernizacji toru nr 2 na odcinku Bierawka - Leszczyny w przyszłości. Dalej, (do p. o. Knurowa Kopalni) jest konieczna ogólna odbudowa, co już wiecie z moich zdjęć, zatem nie dziwię się poczynaniom PLK, żeby szlak został uczyniony przejezdnym choćby na torze nr 1. Natomiast interesujący nas odcinek (do Szczygłowic) jest kompletny na obu torach i nie rozkradziony. Zapewne usuną stamtąd też drzewa.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto Lip 29, 2014 8:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bartosz-ko napisał:

Knight_in_fire napisał:
Niektóre z drzew wykarczowano, aby nie przeszkadzały odbudowie trakcji elektrycznej. Podobne kroki powinny zostać podjęte na odcinku Bierawka - Szczygłowice i najprawdopodobniej tak będzie, ale na ilu torach?

To jest w opisie do przetargu który podałem kilka postów wyżej.


Wygląda na to, z tego, co widzę że wytną też drzewa na torze nr 2, bo tu nie sprecyzowano ilości torów do jego zadań. Może jednak go doprowadzą tam?
A może zrobi to Kompania Węglowa w swoim przetargu na remont stacji Knurów Szczygłowice?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sro Lip 30, 2014 1:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i jeszcze porównanie tego miejsca przed i po remoncie, zdjęcia zrobione w kierunku Leszczyn:

2011

Mamy zmianę sieci trakcyjnej w innym miejscu, niż wcześniej, bezpośrednio za zapadliskiem na tym samym słupie. Za tym przejściem sieci rozpoznawalny jest słup z wysięgnikiem w tle na torze nr 2, na którym wcześniej, podczas remontu kończył się drut w kierunku Leszczyn.




2014

Słup odbijający trakcję (bez haczyka) teraz znajduje się na przedzie. Można podejrzewać, że powstaną dodatkowe słupy z trakcją w kierunku Bierawki, które miałyby stać za słupami, które jeszcze ją prowadzą w kroju toru.





(kier. Knurów Szczygłowice)

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Wto Sie 19, 2014 12:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od połowy września mają ruszyć prace przy torze nr 1 od stacji Knurów do stacji Szczyglowice.
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
hank82



Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 108
Skąd: Knurów

PostWysłany: Sro Sie 20, 2014 5:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Danirad napisał:
Od połowy września mają ruszyć prace przy torze nr 1 od stacji Knurów do stacji Szczyglowice.


A kto jest wykonawcą tego odcinka?
_________________
in omnia paratus
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon Wrz 01, 2014 11:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem



Mr. Green Applause


Ostatnio zmieniony przez Knight_in_fire dnia Pon Wrz 08, 2014 12:23 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sro Wrz 03, 2014 1:09 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moje pytanie dotyczy przystanków Knurów KWK i Szczygłowice Kopalnia. Temat zasługuje na osobny wątek z racji tego, że te przystanki długo nie funkcjonowały w ruchu liniowym.

Czy te przystanki kolejowe mogłyby zostać przejęte i zrewitalizowane przez gminę Knurów w kontekście planowanej pełnej rewitalizacji linii kolejowej nr 149? Pytaliście się?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Pon Wrz 15, 2014 11:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiadomo ze wpłynęły dwie oferty które były wyższe o blisko 10mln od zakładanego budżetu. 12 września miał być wynik czy PLK dołoży brakujaca kwotę czy przetarg zostanie uniewazniony. Wie ktoś jaki wynik???
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Knight_in_fire



Dołączył: 06 Maj 2014
Posty: 146
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob Wrz 27, 2014 10:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Raczej dołożą. W Leszczynach już dali znaki zakazu wjazdu na linię.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Sro Paź 01, 2014 10:50 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli prace zaczęły się od strony Szczygłowic? Bo na Knurowie w dalszym ciągu nie widać aby coś miało ruszyć.
Jeśli jakaś firma/ konsorcjum wygrała przetarg to już powinny prace iść pełna parą. Termin wykonania zadania mija pod koniec listopada.
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Budowy, remonty, modernizacje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 38, 39, 40  Następny
Strona 15 z 40

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
statystyka