|
Wirtualny KNURÓW Forum dyskusyjne
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rallus
Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 135
|
Wysłany: Sro Sty 23, 2013 1:32 pm Temat postu: |
|
|
|
Tak tylko, że pierwotną przyczyną budowy nowego mostu na Bierawce jest zwiększenie przepustowości dla samej rzeki Bierawki.
Związane jest to z zagrożeniami powodziowymi i tamowaniem przepływu wody przez obecny przepust przy większej fali powodziowej.. Kto był tam na miejscu ten wiej jak mały jest obecny przepust pod nasypem.
A te wielkie prędkości to raczej bym między bajki włożył. Ten teren i tak będzie systematycznie osiadał więc raczej nie będzie to ekonomicznie uzasadnione utrzymywanie go w takim stanie technicznym aby uzyskiwać takie prędkości i to praktycznie tylko dla ruchu towarowego. Na ruch osobowy i to szybki bym raczej nie liczył. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklamiarz
|
Wysłany: Temat postu: Reklama Google |
|
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
Danirad
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 1551 Skąd: K N W
|
Wysłany: Pon Lut 25, 2013 11:38 pm Temat postu: |
|
|
|
Dewastacje.....
Na odbudowanej kilka lat temu lini 149 doszło do dewastacji znaków kilometrażowych itp.
Dewastacja ma miejsce od okolic stawu Aniołki aż po przejazd kolejowy na oś.Beksza
Jak pokazują poniżej zamieszczone zdjęcia, tabliczki są na wysokości około 1,70m co sprawia ze praktycznie każdy bajtel bez przeszkód może dokonać dewastacji.
Jak wiemy linia obecnie nie jest zbytnio obsługiwana przez pociągi towarowe, co powoduje ze do aktów wandalizmu dochodzi bez problemu.
Jaki jest błąd?
na linii kolejowej E40 (pomiędzy Krakowem a Tarnowem)
trwają prace modernizacyjne, zauważyłem ze NOWE tabliczki kilometrażowe na "słupach" są na wysokości 2,20-2,50m
podobnie sprawa wygląda na mało uczęszczanej linii nr 200 (Gliwice - Sośnica KWK) gdzie NOWE tabliczki także są na wysokości około 2,40m co nie umożliwia zerwanie tabliczki (no chyba ze uparciuch wejdzie na sam słup)
Dlaczego w Knurowie jest inaczej?
strata pieniędzy... _________________ ======== |
|
Powrót do góry |
|
|
bartosz-ko
Dołączył: 29 Sie 2009 Posty: 341 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 3:00 pm Temat postu: |
|
|
|
Dzisiaj taka mała ciekawostka, skoro już jesteśmy w temacie modernizacji i napraw. W Gierałtowicach zaraz za przejazdem kolejowym z drogą 921 elektrowóz połamał pantografy dokładnie w miejscu gdzie były remontowane rozjazdy i sieć trakcyjna po wykolejeniu pociągu pod koniec czerwca 2012
EDIT: Postaram się kiedyś jakieś zdjęcia wrzucić |
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_in_fire
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 146 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto Maj 06, 2014 8:57 pm Temat postu: |
|
|
|
Witam, tu człowiek z Boguszowic, luźno związany z SRKGŚ. Na imię mam Tobiasz. Prezentuję zdjęcia z interesującego nas szlaku, zrobione 1 maja z odcinka Szczygłowice - Knurów Szczygłowice. Są zdjęcia z kierunkiem zarówno na Zabrze, jak i Leszczyny. Niedługo powinni zacząć wieszać trakcję z powrotem na obu torach. Tor 1 przejdzie remont, drugi najprawdopodobniej po nim - info od PLK. Tory stacyjne w Knurowie Szczygłowicach - w całości. Ale mają przeczyścić torowisko z samosiejek przy okazji przetargu. Przetargi wraz z robocizną skończą w tym roku. Tyle wiem. Sama linia nie jest zdekompletowana - brakuje jej raptem jednej głowicy rozjazdowej i toru bocznego na drugiej stronie stacji w Knurowie Szczygłowicach.
|
|
Powrót do góry |
|
|
lukas2401 Moderator
Dołączył: 05 Cze 2006 Posty: 5050 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Wto Maj 06, 2014 9:19 pm Temat postu: |
|
|
|
Dzięki za zdjęcia prosiłbym jednak o troszkę ich zmniejszenie gdzieś do 800*600 _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_in_fire
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 146 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto Maj 06, 2014 9:51 pm Temat postu: |
|
|
|
Postaram się, jak da radę.
Raz jeszcze powiem, że ten odcinek 149 - tki się uchował w nienajgorszym stanie. Nawet nie ma takiego dzikiego zalesienia na niej, jakby można przypuszczać. Tylko jeden rozjazd jest do uzupełnienia, a z torów to tylko boczny, wysunięty najdalej na południe w Knurowie Szczygłowicach. Był pod drutem.
Jakby jeździły tędy osobowe, to PLK/gmina mogłyby przywrócić do życia przystanek osobowy, widoczny na pierwszych zdjęciach, czyli Szczygłowice (Kopalnia).
Tory będą elektryfikowane w całości. |
|
Powrót do góry |
|
|
Tadek_Niejadek
Dołączył: 24 Cze 2006 Posty: 152 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Sro Maj 07, 2014 12:28 am Temat postu: |
|
|
|
Ciekawe czy będą tędy jeździć pociągi osobowe czy tylko towarowe _________________ Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare! |
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_in_fire
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 146 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sro Maj 07, 2014 1:58 am Temat postu: |
|
|
|
Osobowe - Hm. Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska prowadzi ponoć rozmowy z marszałkiem jako organizatorem w sprawie połączenia KŚ z Rybnika do Gliwic, ale nie daję głowy, że się to uda. Musicie też sami coś podziałać, by powstała koalicja Rybnika, Leszczyn, Zabrza, Knurowa i Gliwic w tym celu. Popiszcie z waszym prezydentem, marszałkiem WŚl. i wymienionymi. Petycję zróbcie po tym, jak napiszecie, zresztą jest takie miejsce w internecie, jeśli nie chcecie robić papierowych petycji.
Nie zapominajcie też na wszelki wypadek o linii nr 172 do Orzesza, która może służyć do celów pasażerskich, zwłaszcza po ewentualnej elektryfikacji bocznicy JSK Knurów - Budryk o nrze 863. Wjazd na orzeską stację ma niską nośność, co sprawia, że mogą tam jeździć tylko pasażerskie, także powinna być w sam raz. Raczej byłaby tania w odbudowie - to 8 km toru od Chudowa w łatwym terenie, nasyp jest zachowany i własność terenu też. Mam tu na myśli pociągi Rybnik - Gliwice przez Czerwionkę - Leszczyny, Orzesze, Gierałtowice i Makoszowy z wjazdami kieszeniowymi do Knurowa i kilkoma skróconymi kursami na nieczynny obecnie tor drugi na stacji w Czerwionce.
9 stycznia 1995, st. Ornontowice i pociąg Gliwice - Jastrzębie Zdrój, przez Orzesze, Palowice i Żory. Fot.: Michał Chowaniec. Budynek stacji istnieje, a sama linia była zamykana z powodu niskiej nośności dla pociągów towarowych (później potrzebna by była budowa towarowej linii Ornontowice - Zazdrość - Palowice Kolonia albo Budryk - Dębieńsko - Bełk - Palowice z opcją bezpośredniego wyjazdu łącznicami na Tychy czy Jaśkowice), czyli revival linii nr 159. Jest też opcja z budową trasy do Żor z Leszczyn do Rybnika Piasków w kierunku Żor albo budowy łagodnego wzniesienia za Ornontowicami do Orzesza. Trakcja linii nr 172 przechodzi w tej chwili z Gierałtowic na Budryk. |
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_in_fire
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 146 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw Maj 08, 2014 3:28 pm Temat postu: |
|
|
|
Za jakiś czas się wybiorę i obfocę resztę do Knurowa. |
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_in_fire
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 146 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Czw Maj 22, 2014 11:11 am Temat postu: |
|
|
|
Część druga wycieczki kolejowej po linii nr 149. Zapraszam i pozdrawiam.
Od obalonego drzewa:
Może jakaś akcja grupowa na oba drzewa?
Jakieś 800 metrów od stacji Knurów Szczygłowice zaczynają się pierwsze problemy z szynami:
Tutaj jakby takie zwężenie (po odkręceniu w celu grabieży)?
Znowu normalny odcinek torów:
Obalony słup na km 14/22:
Kamienie po podobnych słupach na torze północnym
na dalszej części linii:
Zdrowe słupy na południowej nitce, generalnie tak się układa tendencja:
Widoczny tutaj jest około 150 metrowy brak szyny na torze północnym, w dwóch miejscach brakuje szyn na obu torach, ale całkiem kompletne tory w kier. Knurowa zaczynają się od słupa na km 13/52, jakieś 1,1 km na południe od przystanku Knurów Kopalnia:
A to jest hit - dziwnie złamany słup na torze południowym:
Dalsza część ubytków:
Tu się zaczynają kompletne tory:
Przystanek Knurów Kopalnia, dalej są nieduże chaszcze, ale to się da przejść - uwaga na międzytorze w tej okolicy, jest tam cholernie mokro:
Pierwsze oznaki życia na linii, czyli wysięgnik:
Obok kopalni:
Stąd miły ochroniarz poprosił mnie o odejście "z terenu kopalni":
Początek trakcji elektrycznej przed stacją Knurów:
Ostatnio zmieniony przez Knight_in_fire dnia Wto Lip 29, 2014 2:22 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_in_fire
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 146 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob Maj 24, 2014 9:24 pm Temat postu: |
|
|
|
Linia nie jest na czterech fragmentach kompletna, ale reszta toru jest kompletna. W lipcu, po zakończeniu remontów na Bierawce, PLK ogłasza przetarg na remont obu torów.
Jakieś komentarze do zdjęć? |
|
Powrót do góry |
|
|
rss20
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 544
|
Wysłany: Nie Maj 25, 2014 1:25 pm Temat postu: |
|
|
|
robisz jakąkolwiek selekcję przed wrzuceniem zdjęć czy od razu prosto z karty jebudu na forum bez zastanowienia czy jest sens w ogóle pokazywać zdjęcia publicznie co widać wyżej dobitnie w niektórych przypadkach?
i nie mówię tu o tym czy zdjęcie jest skadrowane lepiej lub gorzej bo to nie forum fotograficzne tylko o takich podstawowych cechach zdjęciach jak ostrość. niektóre są tak rozmazane, że jak dla mnie najlepsze co można z nimi zrobić to usunąć je.
o o takim luksusie jak dopasowanie rozmiaru zdjęć do forum nawet nie wspominam |
|
Powrót do góry |
|
|
Knight_in_fire
Dołączył: 06 Maj 2014 Posty: 146 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sro Maj 28, 2014 5:01 pm Temat postu: |
|
|
|
Jebudu. Ale i tak nie było nowych relacji. Następnym razem serio dopasuję rozmiar obrazków do forum. |
|
Powrót do góry |
|
|
rallus
Dołączył: 14 Kwi 2009 Posty: 135
|
Wysłany: Czw Lip 10, 2014 1:28 pm Temat postu: |
|
|
|
Jeśli to kogoś interesuje.
Bierawka już płynie nowym przepustem. Stary został całkowicie zasypany.
Na odcinku nowego przepustu tory zostały wyremontowane ale przed i za przepustem na razie są w stanie poprzednim.
Jedynie od strony kopalni została wydłużona sieć trakcyjna do nowego przepustu i postawione kilka nowych słupów trakcyjnych.
Na koniec jedna nowość.
Kompania Węglowa ogłosiła przetarg na likwidację i rozbiórkę budynków stacji kolejowej w Szczygłowicach. Tory na terenie stacji mają być wyremontowane. |
|
Powrót do góry |
|
|
Definitor
Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 86 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Czw Lip 10, 2014 4:56 pm Temat postu: |
|
|
|
Rozbiórka nie dotyczy stacji, tylko nastawni. To jest różnica... |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|