Wirtualny KNURÓW - Strona główna Wirtualny KNURÓW
Forum dyskusyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pociągi pasażerskie znów w Knurowie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 38, 39, 40  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Budowy, remonty, modernizacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TOPYSZ



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 60

PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 3:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmmm, z tym pociągiem z Gliwic do Wrocławia przez Knurów, Leszczyny, Rybnik i Kędzierzyn to była ciekawa sprawa. Pociag ten jako 2 EN 57 wyruszał z Gliwic oficjalnie jako pociąg do Rybnika. W Rybniku był o 6.58 aby o 7.02 wyruszyć jak osobowy do Wrocławia. W rozkładach sieciowych nie można było oficjalnie znaleźć tego pociągu w relacji Gliwice - Wrocław, ale na stacji Knurów Kopalnia ( dziś nie pozostał po niej kamień na kamieniu) i na stacj Leszczyny był ten pociąg umieszczony na tablicy odjazdów jako osobowy do Wrocławia. Tak więc kto chciał to podróżnym powiedział. Wieczorem pociag ten wracał z Wrocławia do Rybnika i ok 23 jechał przez Knurów jako osobowy Rybnik-Gliwice. Można było go poznac po tym, że był zestawiony z dwóch zestawów EN 57. W odróżnieniu do wszystkich innych pociągów kursujących na knurowskie trasie,które od połowy lat dziewięćdziesiątych kursowały jako pojedyncze EN 57. POZDRAWIAM! Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklamiarz






Wysłany:     Temat postu: Reklama Google


Powrót do góry
fnk



Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 35

PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 9:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no było by pieknie jak by otwarli linie kolejową u nas , zdecydowanie lepsza komunikacja a poza tym było by po czym malowac Mr. Green
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
jacekgliwice



Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 233
Skąd: knurów / zabrze

PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 9:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fnk napisał:
a poza tym było by po czym malowac Mr. Green


to żart, prawda?
_________________
pasja życia - kompleks RIESE

http://pl.wikipedia.org/wiki/Riese
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora Adres AIM
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Czw Lut 28, 2008 10:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wszystko zależy od spółki PKP przewozy regionalne i od Urzędu miasta Knurów czy będą chcieli dawać kasę na to aby pociągi w KNW się zatrzymywały.
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
TOPYSZ



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 60

PostWysłany: Pią Lut 29, 2008 7:43 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

4 pary pociagów relacji RYBNIK-KATOWICE wystarczą. Obsługiwane przez szynobusy, promocyjne centy biletów, tak jak na reaktywowanej linii GLIWICE-BYTOM, godziny odjazdów, które będą pasowały uczniom, studentom, ludziom dojeżdżającym do pracy. Dwa pociagi do południa, jeden popołudniowy i jeden wieczorny. Przy dobrej promocji ze strony PKP i Miasta sprawa reaktywacji może by sę udała.
15 LIPCA 2008 roku minie 100 LAT, odkąd mamy kolej w Knurowie. Może z tej okazji uda sie zorganizować jakąś wystawę??? Może przezjazd pociagu w stylu retro??? Dobrze rozreklamowana impreza sprowadzi tłumy miłośników kolei do Knurowa!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Pią Lut 29, 2008 3:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Katowice: Zaprojektowanie i wykonanie wymiany nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 149 Zabrze Makoszowy - Leszczyny, tor nr 2, odcinek km 2,800 do 6,858

Numer ogłoszenia: 124546 - 2007;

II.1) OPIS\

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie wymiany nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 149 Zabrze Makoszowy - Leszczyny, tor nr 2, odcinek km 2,800 do 6,858.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zaprojektowanie i wykonanie wymiany nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 149 Zabrze Makoszowy - Leszczyny, tor nr 2, odcinek km 2,800 do 6,858


może w końcu coś ruszy Thumbsup



info znalezione na stronie:
http://www.przetargi.egospodarka.pl/124546_Zaprojektowanie-i-wykonanie-wymiany-nawierzchni-wraz-z-robotami-towarzyszacymi-na-linii-kolejowej-nr-149-Zabrze-Makoszowy-Leszczyny-tor-nr-2-odcinek-km-2-800-do-6-858_2007_2.html
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 10:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostatnio zauważyłem ze zaczęto wymieniać podklady pod tory a także całe torowiska na przejeżdzie Przyszowicach (kierunek Zabrze) nawet zamknięto teraz drogę cytuje: "z powodu prowadzonych prac torowych na przejeżdzie kolejowym w Przyszowicach"

Czy to może jest inwestycja aby pociągi pasażerskie znów jezdziły na trasie Gliwice - Rybnik przez Knurów i Leszczyny?

Czy może jest to tylko robione po to aby pociągi towarowe mogły tam szybciej śmigać?
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wilq



Dołączył: 25 Kwi 2006
Posty: 381
Skąd: Knurów

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 11:16 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Też właśnie wczoraj zauważyłem, jak rowerem jechałem.. Dobrze, że szło przenieść przez tory Razz Mi się wydaje, że wymieniają z powodu przejazdu. Może wreszcie pójdzie tam przejechać normalną prędkością..
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
secundo



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 2899
Skąd: Knurów

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 1:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba kogoś powaliło, że kolej w Knurowie jest niepotrzebna! Jest niezbędna a już zwłaszcza na kierunku Katowice-Rybnik-Racibórz! Przez taki brak wyobraźni zarżnięto lokalne połączenia pasażerskie, które teraz okazują się warte odtworzenia: przystanek koło kopalni był w dobrym punkcie a problem frekwencji już dawno rozwiązano za pomocą szynobusów. Przede wszystkim jednak ekologia i czas dojazdu byłyby największymi atutami kolei. Chyba nikomu nie przychodzi do głowy, że PKS do Rybnika i 120 do Katowic są jakimkolwiek ideałem komunikacyjnym!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 2:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wilq napisał:
Też właśnie wczoraj zauważyłem, jak rowerem jechałem.. Dobrze, że szło przenieść przez tory Razz Mi się wydaje, że wymieniają z powodu przejazdu. Może wreszcie pójdzie tam przejechać normalną prędkością..



No raczej nie z powodu przejazdu bo wymieniają na b. dużym odcinku
Ale napewno przejazd będzie lepszy Smile

Ale ciekawi mnie motyw tego czy to tylko dla pociągów towarowych czy pomyślano o przyszłości i robia to dla pasażerskich. jak ktoś coś będzie wiedział prosze o info
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
byq



Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 38
Skąd: że znowu?

PostWysłany: Sro Cze 18, 2008 11:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko pytanie czy jest sens pakować pieniądze w coś co niebedzie przynosiło zysku ? Bo jeśli niebedzie frekwencji to niema sensu utrzymywać połączenia- proste Mr. Green
_________________
Hej Hej Jeszcze raz...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
secundo



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 2899
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw Cze 19, 2008 9:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

byq napisał:
Tylko pytanie czy jest sens pakować pieniądze w coś co niebedzie przynosiło zysku ? Bo jeśli niebedzie frekwencji to niema sensu utrzymywać połączenia- proste Mr. Green

Wcale nie takie proste. 1. Marketing kolei: nie jest tak, że wystarczy puścić pociąg, a ludzie sami pogalopują na peron. Trzeba zachęcać, informować, zorganizować wahadła z przystanku do miasta, zrobić dostępność biletów, dobry rozkład jazdy, umiejętnie skalkulować cenę itp. itd.
2. Kwestia rentowności komunikacji publicznej: czy ona może i musi dawać zysk komercyjny, czy w skali każdego połączenia, w jakiej skali, dlaczego jest dotowana w krajach wysokorozwiniętych z podatków publicznych?

Na PKP zyskowne są tylko Cargo i ekspresy IC. Myśląc wąsko i płytko wycięto większość zwykłych połączeń pasażerskich. Okazało się, że rentowność IC spada liczona dla wielu przystanków, bo ludzie nie są w stanie dotrzeć na ekspresy...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Danirad



Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1551
Skąd: K N W

PostWysłany: Czw Kwi 16, 2009 3:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Linia Gliwice - Rybnik
Przewozy pasażerskie została zawieszone 2000 roku. Parę lat temu w okolicy Szczygłowic linia została zamknięta z powodu zapadnięcią się szybu kopalni Szczygłowice. Linia jest/była wykorzystywana głównie jako towarowa.


Co jest zrobione?
Obecnie jej większość odcinków jest w trakcie remontu lub oczekiwania na remont (na remont zniszczonego przez szkody górnicze odcinka został ogłoszony przetarg przez Kompanie Węglową S.A.). Wg wykazu prędkości na rok 2009/2010 prędkość na tej trasie (na jednym torze) będzie wynosić 70 km/h. Taka prędkość jest w sam raz do prowadzenie lokalnych przewozów osobowych. Problemem może być drugi tor, na którym ma być 30 km/h


Co można zyskać
połączenie Rybnika i Gliwic alternatywne do istniejącej (zwykle zakorkowanej) drogi - obecnie miasta są połączene dużą liczba kursów autobusów PKS.
połączenie Gliwic z Knurowem (obecnie czas przejazdu autobusu do Knurowa to około 30 minut - pociągiem mogłoby być około 15-20. Przy okazji można z Gliwicami lepiej skomunikować mniejsze miejscowości - Przyszowice i Gierałtowice.
budowa przystanku w Gliwicach Sośnicy wpisuje się w plan stworzenie kolei miejskiej w Gliwicach promowany przez prezydenta miasta. Zobacz też: pomysł dla Gliwic.


Co należy zrobić?
po remoncie powinna się lobbować za uruchomieniem połączeń osobowych łączących 2 wielkie miasta - Gliwice i Rybnik
powinno się przygotować przystanki kolejowe na tej linii w miejscowościach przez które przebiega linia (Gliwice Sośnica, Przyszowice, Gierałtowice, Knurów, Szczygłowice, Leszczyny).



info ze strony:
http://kolej.wikidot.com/gliwice-rybnik
_________________
========
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Admin
Administrator


Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 1968
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Danirad napisał:
Parę lat temu w okolicy Szczygłowic linia została zamknięta z powodu zapadnięcią się szybu kopalni Szczygłowice.


Szyb to się zawalił, ale parę miesięcy temu, a nie "lat".
_________________
Marek Ostrowski
Autor strony / Administrator Forum
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
silos



Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 136

PostWysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ciekawe kto z was się przejedzie? i po co? no i dojście do Dworca-Peronu (dojazd autob.+zakup biletu?) już widze te TŁUMY Podróżnych Applause
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Budowy, remonty, modernizacje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 38, 39, 40  Następny
Strona 2 z 40

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
statystyka