Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TOPYSZ
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 60
|
Wysłany: Czw Lut 28, 2008 3:42 pm Temat postu: |
|
|
|
Hmmm, z tym pociągiem z Gliwic do Wrocławia przez Knurów, Leszczyny, Rybnik i Kędzierzyn to była ciekawa sprawa. Pociag ten jako 2 EN 57 wyruszał z Gliwic oficjalnie jako pociąg do Rybnika. W Rybniku był o 6.58 aby o 7.02 wyruszyć jak osobowy do Wrocławia. W rozkładach sieciowych nie można było oficjalnie znaleźć tego pociągu w relacji Gliwice - Wrocław, ale na stacji Knurów Kopalnia ( dziś nie pozostał po niej kamień na kamieniu) i na stacj Leszczyny był ten pociąg umieszczony na tablicy odjazdów jako osobowy do Wrocławia. Tak więc kto chciał to podróżnym powiedział. Wieczorem pociag ten wracał z Wrocławia do Rybnika i ok 23 jechał przez Knurów jako osobowy Rybnik-Gliwice. Można było go poznac po tym, że był zestawiony z dwóch zestawów EN 57. W odróżnieniu do wszystkich innych pociągów kursujących na knurowskie trasie,które od połowy lat dziewięćdziesiątych kursowały jako pojedyncze EN 57. POZDRAWIAM! |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklamiarz
|
Wysłany: Temat postu: Reklama Google |
|
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
fnk
Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 35
|
Wysłany: Czw Lut 28, 2008 9:51 pm Temat postu: |
|
|
|
no było by pieknie jak by otwarli linie kolejową u nas , zdecydowanie lepsza komunikacja a poza tym było by po czym malowac |
|
Powrót do góry |
|
|
jacekgliwice
Dołączył: 23 Maj 2007 Posty: 233 Skąd: knurów / zabrze
|
Wysłany: Czw Lut 28, 2008 9:54 pm Temat postu: |
|
|
|
fnk napisał: | a poza tym było by po czym malowac |
to żart, prawda? _________________ pasja życia - kompleks RIESE
http://pl.wikipedia.org/wiki/Riese |
|
Powrót do góry |
|
|
Danirad
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 1551 Skąd: K N W
|
Wysłany: Czw Lut 28, 2008 10:03 pm Temat postu: |
|
|
|
wszystko zależy od spółki PKP przewozy regionalne i od Urzędu miasta Knurów czy będą chcieli dawać kasę na to aby pociągi w KNW się zatrzymywały. _________________ ======== |
|
Powrót do góry |
|
|
TOPYSZ
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 60
|
Wysłany: Pią Lut 29, 2008 7:43 am Temat postu: |
|
|
|
4 pary pociagów relacji RYBNIK-KATOWICE wystarczą. Obsługiwane przez szynobusy, promocyjne centy biletów, tak jak na reaktywowanej linii GLIWICE-BYTOM, godziny odjazdów, które będą pasowały uczniom, studentom, ludziom dojeżdżającym do pracy. Dwa pociagi do południa, jeden popołudniowy i jeden wieczorny. Przy dobrej promocji ze strony PKP i Miasta sprawa reaktywacji może by sę udała.
15 LIPCA 2008 roku minie 100 LAT, odkąd mamy kolej w Knurowie. Może z tej okazji uda sie zorganizować jakąś wystawę??? Może przezjazd pociagu w stylu retro??? Dobrze rozreklamowana impreza sprowadzi tłumy miłośników kolei do Knurowa! |
|
Powrót do góry |
|
|
Danirad
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 1551 Skąd: K N W
|
Wysłany: Pią Lut 29, 2008 3:44 pm Temat postu: |
|
|
|
Katowice: Zaprojektowanie i wykonanie wymiany nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 149 Zabrze Makoszowy - Leszczyny, tor nr 2, odcinek km 2,800 do 6,858
Numer ogłoszenia: 124546 - 2007;
II.1) OPIS\
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wykonanie wymiany nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 149 Zabrze Makoszowy - Leszczyny, tor nr 2, odcinek km 2,800 do 6,858.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane, nie przysługuje odwołanie.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zaprojektowanie i wykonanie wymiany nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 149 Zabrze Makoszowy - Leszczyny, tor nr 2, odcinek km 2,800 do 6,858
może w końcu coś ruszy
info znalezione na stronie:
http://www.przetargi.egospodarka.pl/124546_Zaprojektowanie-i-wykonanie-wymiany-nawierzchni-wraz-z-robotami-towarzyszacymi-na-linii-kolejowej-nr-149-Zabrze-Makoszowy-Leszczyny-tor-nr-2-odcinek-km-2-800-do-6-858_2007_2.html _________________ ======== |
|
Powrót do góry |
|
|
Danirad
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 1551 Skąd: K N W
|
Wysłany: Sro Cze 18, 2008 10:52 am Temat postu: |
|
|
|
Ostatnio zauważyłem ze zaczęto wymieniać podklady pod tory a także całe torowiska na przejeżdzie Przyszowicach (kierunek Zabrze) nawet zamknięto teraz drogę cytuje: "z powodu prowadzonych prac torowych na przejeżdzie kolejowym w Przyszowicach"
Czy to może jest inwestycja aby pociągi pasażerskie znów jezdziły na trasie Gliwice - Rybnik przez Knurów i Leszczyny?
Czy może jest to tylko robione po to aby pociągi towarowe mogły tam szybciej śmigać? _________________ ======== |
|
Powrót do góry |
|
|
Wilq
Dołączył: 25 Kwi 2006 Posty: 381 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Sro Cze 18, 2008 11:16 am Temat postu: |
|
|
|
Też właśnie wczoraj zauważyłem, jak rowerem jechałem.. Dobrze, że szło przenieść przez tory Mi się wydaje, że wymieniają z powodu przejazdu. Może wreszcie pójdzie tam przejechać normalną prędkością.. |
|
Powrót do góry |
|
|
secundo
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 2899 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Sro Cze 18, 2008 1:06 pm Temat postu: |
|
|
|
Chyba kogoś powaliło, że kolej w Knurowie jest niepotrzebna! Jest niezbędna a już zwłaszcza na kierunku Katowice-Rybnik-Racibórz! Przez taki brak wyobraźni zarżnięto lokalne połączenia pasażerskie, które teraz okazują się warte odtworzenia: przystanek koło kopalni był w dobrym punkcie a problem frekwencji już dawno rozwiązano za pomocą szynobusów. Przede wszystkim jednak ekologia i czas dojazdu byłyby największymi atutami kolei. Chyba nikomu nie przychodzi do głowy, że PKS do Rybnika i 120 do Katowic są jakimkolwiek ideałem komunikacyjnym! |
|
Powrót do góry |
|
|
Danirad
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 1551 Skąd: K N W
|
Wysłany: Sro Cze 18, 2008 2:06 pm Temat postu: |
|
|
|
Wilq napisał: | Też właśnie wczoraj zauważyłem, jak rowerem jechałem.. Dobrze, że szło przenieść przez tory Mi się wydaje, że wymieniają z powodu przejazdu. Może wreszcie pójdzie tam przejechać normalną prędkością.. |
No raczej nie z powodu przejazdu bo wymieniają na b. dużym odcinku
Ale napewno przejazd będzie lepszy
Ale ciekawi mnie motyw tego czy to tylko dla pociągów towarowych czy pomyślano o przyszłości i robia to dla pasażerskich. jak ktoś coś będzie wiedział prosze o info _________________ ======== |
|
Powrót do góry |
|
|
byq
Dołączył: 12 Mar 2007 Posty: 38 Skąd: że znowu?
|
Wysłany: Sro Cze 18, 2008 11:14 pm Temat postu: |
|
|
|
Tylko pytanie czy jest sens pakować pieniądze w coś co niebedzie przynosiło zysku ? Bo jeśli niebedzie frekwencji to niema sensu utrzymywać połączenia- proste _________________ Hej Hej Jeszcze raz... |
|
Powrót do góry |
|
|
secundo
Dołączył: 06 Maj 2006 Posty: 2899 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Czw Cze 19, 2008 9:41 am Temat postu: |
|
|
|
byq napisał: | Tylko pytanie czy jest sens pakować pieniądze w coś co niebedzie przynosiło zysku ? Bo jeśli niebedzie frekwencji to niema sensu utrzymywać połączenia- proste |
Wcale nie takie proste. 1. Marketing kolei: nie jest tak, że wystarczy puścić pociąg, a ludzie sami pogalopują na peron. Trzeba zachęcać, informować, zorganizować wahadła z przystanku do miasta, zrobić dostępność biletów, dobry rozkład jazdy, umiejętnie skalkulować cenę itp. itd.
2. Kwestia rentowności komunikacji publicznej: czy ona może i musi dawać zysk komercyjny, czy w skali każdego połączenia, w jakiej skali, dlaczego jest dotowana w krajach wysokorozwiniętych z podatków publicznych?
Na PKP zyskowne są tylko Cargo i ekspresy IC. Myśląc wąsko i płytko wycięto większość zwykłych połączeń pasażerskich. Okazało się, że rentowność IC spada liczona dla wielu przystanków, bo ludzie nie są w stanie dotrzeć na ekspresy... |
|
Powrót do góry |
|
|
Danirad
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 1551 Skąd: K N W
|
Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 3:03 pm Temat postu: |
|
|
|
Linia Gliwice - Rybnik
Przewozy pasażerskie została zawieszone 2000 roku. Parę lat temu w okolicy Szczygłowic linia została zamknięta z powodu zapadnięcią się szybu kopalni Szczygłowice. Linia jest/była wykorzystywana głównie jako towarowa.
Co jest zrobione?
Obecnie jej większość odcinków jest w trakcie remontu lub oczekiwania na remont (na remont zniszczonego przez szkody górnicze odcinka został ogłoszony przetarg przez Kompanie Węglową S.A.). Wg wykazu prędkości na rok 2009/2010 prędkość na tej trasie (na jednym torze) będzie wynosić 70 km/h. Taka prędkość jest w sam raz do prowadzenie lokalnych przewozów osobowych. Problemem może być drugi tor, na którym ma być 30 km/h
Co można zyskać
połączenie Rybnika i Gliwic alternatywne do istniejącej (zwykle zakorkowanej) drogi - obecnie miasta są połączene dużą liczba kursów autobusów PKS.
połączenie Gliwic z Knurowem (obecnie czas przejazdu autobusu do Knurowa to około 30 minut - pociągiem mogłoby być około 15-20. Przy okazji można z Gliwicami lepiej skomunikować mniejsze miejscowości - Przyszowice i Gierałtowice.
budowa przystanku w Gliwicach Sośnicy wpisuje się w plan stworzenie kolei miejskiej w Gliwicach promowany przez prezydenta miasta. Zobacz też: pomysł dla Gliwic.
Co należy zrobić?
po remoncie powinna się lobbować za uruchomieniem połączeń osobowych łączących 2 wielkie miasta - Gliwice i Rybnik
powinno się przygotować przystanki kolejowe na tej linii w miejscowościach przez które przebiega linia (Gliwice Sośnica, Przyszowice, Gierałtowice, Knurów, Szczygłowice, Leszczyny).
info ze strony:
http://kolej.wikidot.com/gliwice-rybnik _________________ ======== |
|
Powrót do góry |
|
|
Admin Administrator
Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 1968 Skąd: Knurów
|
Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:29 pm Temat postu: |
|
|
|
Danirad napisał: | Parę lat temu w okolicy Szczygłowic linia została zamknięta z powodu zapadnięcią się szybu kopalni Szczygłowice. |
Szyb to się zawalił, ale parę miesięcy temu, a nie "lat". _________________ Marek Ostrowski
Autor strony / Administrator Forum |
|
Powrót do góry |
|
|
silos
Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 136
|
Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 10:49 pm Temat postu: |
|
|
|
ciekawe kto z was się przejedzie? i po co? no i dojście do Dworca-Peronu (dojazd autob.+zakup biletu?) już widze te TŁUMY Podróżnych |
|
Powrót do góry |
|
|
|