Wirtualny KNURÓW - Strona główna Wirtualny KNURÓW
Forum dyskusyjne
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolejowy wirtualny Knurów
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Nasze miasto
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 330
Skąd: Knurów

PostWysłany: Sob Lip 08, 2017 12:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklamiarz






Wysłany:     Temat postu: Reklama Google


Powrót do góry
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 330
Skąd: Knurów

PostWysłany: Nie Lip 16, 2017 3:09 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W ostatnim czasie powstała między innymi taka mała przybudówka do budynku głównego zakładu przeróbczego:

Nie mam pojęcia jaką pełni funkcje, ale skoro jest, to trzeba było wstawić Razz

Druga rzecz jaką zrobiłem, już nieco fajniejsza, to budynek płuczki, oczyszczalni - czegoś w tym rodzaju - osadów pozostałych po flotacji (prawdopodobnie, nie jestem w 100% pewien). To już jest nieco ważniejszy obiekt, bo dość mocno rzuca się w oczy ze wszystkich stron. Za to zwlekałem z jego wykonaniem ze względu na trudny materiał. Mnóstwo drzew które zasłaniają go ze wszystkich stron. Ale już jest i cieszę się jak z kolejnego dziecka Wink


Poprawiłem też samą sortownię. Rury odprowadzające muł z płuczki do mieszalników Dorra zyskały nieco inny kształt i nowe podpory bardziej zbliżone do tych w rzeczywistości Wink


Na koniec jeszcze delikatnie poprawiony widok ogólny na bocznicę widoczną z wiaduktu na ulicy Kopalnianej. Przerzedziłem i poprzesuwałem niektóre drzewka, powoli biorę się za widoczny z tego miejsca plac składowy:
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 330
Skąd: Knurów

PostWysłany: Sob Lip 22, 2017 3:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 330
Skąd: Knurów

PostWysłany: Pon Sie 28, 2017 1:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 330
Skąd: Knurów

PostWysłany: Nie Wrz 03, 2017 6:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bananek



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 191

PostWysłany: Pon Wrz 04, 2017 4:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oglądam te obrazki z wielkim zaciekawieniem i dziękując Ci za pracę zapytuję (jako laik), po co to się robi (do symulatora pociągu?) i jakim narzędziem (program do grafiki wektorowej typu Corel?)?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 330
Skąd: Knurów

PostWysłany: Pon Wrz 04, 2017 8:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bananek napisał:
Oglądam te obrazki z wielkim zaciekawieniem i dziękując Ci za pracę zapytuję (jako laik), po co to się robi (do symulatora pociągu?) i jakim narzędziem (program do grafiki wektorowej typu Corel?)?

Witaj. Dzięki za zainteresowanie tematem Smile
Środowisko w którym się bawię to Trainz Railroad Simulator 2010. Jeden z popularniejszych symulatorów kolejowych w Polsce i na świecie z ogromną rzeszą współpracujących twórców. Gierka ma już dobrych kilkanaście lat i kilka udanych bardziej, lub mniej odsłon. Symulator jest przyjazny głównie ze względu na bardzo prostą obsługę (nawet 4-latek może się bawić w budowanie własnej kolejki Smile), ale też przez ogromną dowolność w edytowaniu wirtualnego świata. Ograniczeniem są w zasadzie tylko wyobraźnia i możliwości obliczeniowa komputera.

Gierka ma swoje wady. Głównie silnik graficzny który mocno odbiega od dzisiejszych standardów i niezbyt dobrze rozbudowana fizyka. W zasadzie jedyne czego nie można edytować, to kod źródłowy samego programu. Ale wspólnymi siłami wciąż udaje się bardzo wiele z tej zabawy wyciągnąć.

Jeśli chodzi o narzędzia do tworzenia, np. obiektów i lokomotyw to również nie ma szczególnie wysokich wymagań. Wystarczy nieco bardziej rozbudowany program graficzny typu Gimp, albo Photoshop do obrabiania zdjęć na fototekstury i Gmax, albo 3DMax do tworzenia modeli 3D. Potem przez wbudowany menadżer wrzuca się taki model bezpośrednio do gry i można go sobie dowolnie ustawiać. Efekt jest taki jak na powyższych obrazkach Smile

A teraz po co się to robi... Bardzo dobre pytanie. Powodów jest wiele. Głównie ze względu na ogrom możliwości jakie daje ta gierka. Można odtworzyć jakieś miejsce w każdym detalu, albo wymyślić sobie coś zupełnie nowego. Można bawić się w dyspozytora, zasymulować sobie posterunek sterowania ruchem, siąść za nastawnikiem lokomotywy, albo po prostu puszczać w kółko i obserwować różne pociągi na stworzonej przez siebie dioramce. Kto co lubi Smile

To jest tak w bardzo telegraficznym skrócie, bo szczegółów tej pracy jest na prawdę dużo. Gdybyś chciał się jeszcze czegoś dowiedzieć, to pytaj śmiało Smile

Pozdrawiam i miłego wieczoru życzę Wave

EDIT: 3 razy zmieniłem obrazek Mr. Green przy pierwszym zorientowałem się, że się powtarzam, drugi mi się nie podobał, bo był za mało "knurowski", ale myślę, że ten już jest odpowiedni.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bananek



Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 191

PostWysłany: Pon Wrz 04, 2017 9:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bartosz-ko napisał:

To jest tak w bardzo telegraficznym skrócie, bo szczegółów tej pracy jest na prawdę dużo. Gdybyś chciał się jeszcze czegoś dowiedzieć, to pytaj śmiało Smile


Wielkie dzięki za szybki i wyczerpujący post. Mocno mnie zaciekawiłeś tą grą. Może spróbuję się pobawić.

bartosz-ko napisał:


EDIT: 3 razy zmieniłem obrazek Mr. Green przy pierwszym zorientowałem się, że się powtarzam, drugi mi się nie podobał, bo był za mało "knurowski", ale myślę, że ten już jest odpowiedni.



Zdjęcie fajnie pasujące do posta. Szacun, że poświęcasz czas, aby dopasowywać zdjęcia do dyskusji. Tak robią Ci co się czymś naprawdę pasjonują - wtedy dbają o takie szczegóły i nie zadowalają się byle czym - wszystko musi dobrze grać Smile I za to także dzięki.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 330
Skąd: Knurów

PostWysłany: Czw Lis 02, 2017 8:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma sprawy Smile
Macie dla odmiany trochę Gierałtowic smutasy Wave


Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 330
Skąd: Knurów

PostWysłany: Nie Lis 19, 2017 11:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
SQT



Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 56

PostWysłany: Wto Lis 21, 2017 8:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sadysta Mr. Green Sputnik i Byk razem spięte.

Ja to bym chciał zobaczyć Dragona w symku, a jeszcze lepiej gdyby to był Dragon w malowaniu FPL - często go można spotkać na trasie do Rybnika Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
bartosz-ko



Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 330
Skąd: Knurów

PostWysłany: Wto Lis 21, 2017 9:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co. Niech się trochę posiłują Mr. Green
Co do Dragona, to da się ogarnąć, też go często widuję. Już na pewno wrzucałem, tylko nie wiem teraz czy akurat tutaj. Tymczasem dzisiaj:
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wirtualny KNURÓW Strona Główna -> Nasze miasto Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Strona 8 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
statystyka